Obálka knihy - D.M.Scott Nové pravidlá marketingu
  • Facebook

Autor knihy David Meerman Scott sa vo svojej knihe zaoberá pravidlami marketingu na internete, teda online. Kniha z roku 2010, trochu zavádza svojim názvom a priznávam, že mnohé veci sa zmenili. Sociálne siete od tej doby napredovali míľovými krokmi. No, aby som nebol nespravodlivý, mnohé firmy na Slovensku nepraktizujú ani zďaleka marketing na podobnej úrovni a stále sa majú, čím inšpirovať aj v knihe starej 10 rokov.

Keďže knihy o marketingu si zásadne nekupujem, pretože ich aktuálnosť je maximálne jeden rok, využívam služby miestnej knižnice. Knihu som si zobral aj napriek jej veku, či tam náhodou nebudú príklady z praxe. Nesklamal som sa. Príkladov je tam dosť, ktoré môžu človeka inšpirovať. Odborníci budú tvrdiť, že to nie je pre nich, ale ani autor vás nevyzýva k tomu, aby ste všetko čítali. Vyberte si len to, čo Vás zaujíma.

Nepíšte o svojej spoločnosti a jej produktoch. Obsah podľa princípu myšlienkového líderstva má riešiť problémy kupujúcich, prípadne odpovedať na ich otázky, má ukázať, že vy a vaša organizácia ste pohotoví a má zmysel s vami obchodovať.

Autor sa v niektorých miestach opakuje, vnímam to ako opatrenie „opakovanie matka múdrosti“ a zbytočne rozvádza témy, ktoré súvisia so špecifikom amerického trhu. Ničmenej, aj tu si viete povyberať, čo by ste chceli použiť v upravenej forme.

Prehryziete sa „bielymi knihami“, e-knihami, e-mailovým newslettrom, wiki stránkami, štatistikou, audiom, videom, blogmi a zistíte, že vlastne toto už ste niekde čítali, alebo to už viete. To, ale neznižuje kvalitu knihy, len sa pýtate sami seba „Prečo to vlastne nerobím?“

Marketingové a PR techniky nesmú byť akýmsi propagačným letákom alebo balamutením zákazníkov. „Myšlienkové líderstvo nie je reklama!“

Knihu sa určite oplatí prečítať, minimálne preto, aby Vám pripomenula základy, pokiaľ ste odborníci, inšpirovala Vás, alebo donútila rozhýbať Vašu kreatívnu stránku osobnosti.

PS: Možná by sa oddalo preložiť siedme aktualizované vydanie z roku 2020 , čo myslíte?